SLUŠAMO LJUDE – PIŠEMO BUDUĆNOST ZAJEDNO
U politikama za mlade ključno je da se osmišljavaju i provode uz punu uključenost i partnerstvo s mladima. Stoga je i Krapinsko-zagorska županija ovom području pristupila kroz izgradnju partnerskog odnosa županijske uprave i mladih, organiziranih kroz udruge mladih i mrežu udruga mladih te kroz Savjet mladih Krapinsko-zagorske županije. Krapinsko-zagorska županija je među prvima u Hrvatskoj, još 2006. godine, inicirala i donijela Županijski program djelovanja za mlade. Također, Krapinsko-zagorska županija bila je među prvima koja je, prepoznavši potrebu mlade populacije s područja županije za namjenskim prostorom u kojem bi se mogle provoditi razne aktivnosti i događanja od interesa za mlade, pokrenula postupak osnivanja Županijskog centra za mlade u Zabok u 2009. godine te kontinuirano osigurava sredstva za rad Centra.
Krapinsko-zagorska županija u suradnji s udrugama mladih s područja županije surađuje ne samo u realizaciji programa i projekata kojima se unaprjeđuje položaj mlade populacije, nego se i nastoji poticati mlade da se aktivno uključe u donošenje odluka koje se tiču razvoja zajednice u cjelini i preuzimanja odgovornosti za njihovo donošenje. Participacija mladih kroz Savjet mladih, uključivanje u županijska radna i savjetodavna tijela, donošenje sektorskih strategija (sektora mladih, ali i drugih sektora), aktivno sudjelovanje u donošenju odluka o korištenju javnih sredstava kroz participativni proračun za mlade izuzetno su važni. To su istodobni putevi i mehanizam putem kojeg se dobiva neposredan uvid u potrebe mladih i inputi za kreiranje sveobuhvatne politike za njih u svim sektorima – od obrazovanja i zdravstva do gospodarstva.
Dosadašnji rad s mladima i postignuti rezultati poticaj su i obaveza za jačanje aktivnosti u području brige za mlade, ne samo kroz nastavak postojećih, nego i uvođenje novih aktivnosti – sve na temelju potreba koje su iskazali upravo mladi.
Mladi i zdravlje
Mladi, sport i slobodno vrijeme
Mladi i društvo
Razvoj novih i nastavak postojećih programa uključivanja mladih:
provođenja slobodnog vremena
Mladi i rad
Mladi i obrazovanje
Mladi i stanovanje
Stavljanje u funkciju neiskorištenih potencijala (stanovi u vlasništvu javnih tijela i ustanova), subvencije rate kredita i razvoj modela socijalnog najma.
Kvalitetno, dostupno, inovativno i moderno obrazovanje, usklađeno s potrebama regionalnog tržišta rada, ključan je element gospodarskog, društvenog i kulturnog razvoja te je oduvijek prioritet naše politike.
U Krapinskoj- zagorskoj županiji djeluju 33 osnovne škole u sastavu kojih je 48 područnih škola te devet srednjih škola koje se odlikuju raznovrsnošću i kvalitetom programa.
Smatramo izuzetno važnim postizanje jednakih uvjeta obrazovanja za svu djecu i mlade. Ostvarenje tog cilja moguće je jedino kroz kontinuirana ulaganja u infrastrukturu i opremanje naših školskih ustanova. Pritom će u idućem razdoblju poseban naglasak biti na povećanju kapaciteta i osiguravanju kvalitetnijih uvjeta za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju (izgradnja nove zgrade Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice) i pojačanju aktivnosti na području odgojno-obrazovnog rada i pružanja podrške darovitim učenicima kroz uspostavu sustava Centara izvrsnosti na području Krapinsko-zagorske županije. Također, nastojat ćemo za sve osnovne škole na području županije osigurati infrastrukturne i materijalne uvjete za potpuni prijelaz na koncept jednosmjenskog rada i cjelodnevne škole s ciljem smanjenja razlika u školskim postignućima različitih skupina učenika, povećanja obrazovne jednakosti i pravednosti, unaprjeđenja statusa i sustava unaprjeđenja odgojno-obrazovnih djelatnika, smanjenja rasterećenja učenika i roditelja kod kuće te povećanja kvalitete obiteljskog života. Nadalje, nastavit ćemo s provođenjem mjera prilagodbe obrazovanja potrebama lokalnog i regionalnog tržišta rada, s osobitim naglaskom na povećanje kvalitete strukovnog obrazovanja i njegove prilagodbe potrebama tržišta rada.
Krapinsko-zagorska županija destinacija je zdravlja te je ulaganje u sport od izuzetne važnosti za zdravlje stanovništva, posebice djece i mladih.
Sustavnim ulaganjem u kulturu čuvamo kulturni identitet i dodatno razvijamo kulturni turizam, njegujemo materijalnu i nematerijalnu kulturnu baštinu, ali potičemo i alternativne umjetničke izražaje i inovativnu kulturnu scenu.
Povećanje razine digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola te stvaranje novih formi učenja i poučavanja – tehnička podrška školama za održavanje informatičke opreme.
Ulaganje u infrastrukturu
Ulaganje u ljudske resurse
s ciljem postizanja visokih razina kompetencija.
Predškolski odgoj i obrazovanje
Inovacije u nastavi i izvanškolske aktivnosti
Poticanje darovitosti
Djeca s teškoćama u razvoju
Visokoškolsko obrazovanje i znanost
Strukovno obrazovanje
* izrada nove mreže osnovnih i srednjih škola te nove mreže programa srednjih škola (usklađivanje upisnih područja škola, usklađivanje s potrebama tržišta rada)
Unaprjeđenje sportske infrastrukture – obnova i izgradnja sportskih objekata dostupnih široj populaciji.
Razvoj sporta djece i mladih – poticanje tjelesne aktivnosti kroz obrazovni sustav i izvanškolske aktivnosti.
Potpora vrhunskom sportu – sustavno ulaganje u reprezentativne sportaše i klubove.
Masovni sport i rekreacija – uključivanje što većeg broja građana u redovitu tjelesnu aktivnost.
Jednakost i uključivost – osiguranje pristupa sportu za sve, bez obzira na spol, dob ili socioekonomski status.
Sportski menadžment i digitalizacija – modernizacija upravljanja sportskim sustavom i digitalna transformacija.
Strateški ciljevi
Mjere za ostvarenje ciljeva
Znanstveni edukativno-zabavni centar ZEZ Zagorje
Projekt Znanstvenog edukativno-zabavnog centra Zagorje (ZEZ centar Zagorje) predstavlja spoj povijesti, kulture, znanosti i inovacija te otvara novo poglavlje u očuvanju baštine i razvoju obrazovanja, turizma i održivosti. Dvorac Stubički Golubovec, smješten u Donjoj Stubici unutar Parka prirode Medvednica, postaje središte jednog od najznačajnijih projekata u Krapinsko-zagorskoj županiji.
Uspostavom sadržaja unutar centra, korištenjem moderne tehnologije u kombinaciji s klasičnim vještinama, projekt stvara i otvara nove vidike. Svojim je sadržajem centar usmjeren na popularizaciju znanosti, odnosno jačanje izvaninstitucionalnog obrazovanja kroz razvoj i inovativnu upotrebu novih tehnologija, što centru daje na atraktivnosti sadržaja, ali i dodatnu dimenziju važnosti – razvoj društva temeljenog na znanju.
Ključni elementi su:
– Interaktivne izložbe: posjetitelji će moći sudjelovati u simulacijama, kreirati vlastite izume i učiti o znanstvenim dostignućima kroz iskustveno učenje. Primjerice, posjetitelji će moći riješiti „kriminalistički slučaj“ koristeći metodu otiska prsta Ivana Vučetića, dizajnirati vlastiti padobran inspiriran Faustom Vrančićem ili „upravljati“ svemirskim tijelima prema teorijama Ruđera Boškovića
– Edukativne radionice: osmišljene za djecu i mlade, potiču kreativnost, znatiželju i inovativnost
– Digitalna tehnologija: sadržaji AR/VR omogućit će dodatno istraživanje i korištenje sadržaja kod kuće
– Znanstveni park: na otvorenom prostoru s interaktivnim eksponatima i rekreativnim zonama, Centar potiče igru i istraživanje
Centar će poticati darovitost u osnovnim i srednjim školama u regiji te će se uspostaviti prostor za rad s poduzetnicima početnicima u sferi znanosti i umjetne inteligencije.
Status projekta: u provedbi
Procijenjena vrijednost projekta: 29,565.428,12 EUR
Izgradnja novog objekta Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice
Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice osnovnoškolska je ustanova u kojoj se obrazuju učenici s teškoćama u razvoju s područja cijele Krapinsko-zagorske županije i u manjem broju iz susjednih županija. Osim što se u Centru obrazuju učenici u predškolskom i osnovnoškolskom programu, djelatnost Centra sastoji se i od provođenja edukacijsko-rehabilitacijskih, psiholoških i logopedskih postupaka te se Centar bavi i djelatnošću pružanja socijalnih usluga rane intervencije i socijalnih usluga boravka za mlade s teškoćama u razvoju starije od 21 godine. Posljednjih godina ukazuje se potreba za širenjem prostornih kapaciteta jer se povećava broj djece koja su uključena u neki od navedenih programa obrazovanja. Djelatnost Centra se tijekom godina proširivala te je zbog uvođenja novih edukacijsko-rehabilitacijskih, psiholoških i logopedskih postupaka nastala potreba za opremanjem i osiguravanjem primjerenih prostora u kojima će se provoditi novi rehabilitacijski postupci. S povećanjem broja djece i zbog specifičnosti rada, ukazuje se potreba i za povećanjem broja učionica. Broj učenika ne raste velikom brzinom, ali raste broj razrednih odjela jer se u skladu s državnim pedagoškim standardom formiraju razredni odjeli s manjim brojem učenika po odjelu zbog specifičnih potreba i teškoća djece koja se upisuju. Nova zgrada Centra imat će 34 učionice i prateći sadržaj te jednodijelnu školsku sportsku dvoranu. Centru za odgoj i obrazovanje je za 30 razrednih odjela i održavanje nastave u jednoj smjeni u školskoj godini 2026/2027. potrebno 14 novih učionica. Koncept nove zgrade Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice zasnovan je na ideji o tri zatvorena kruga – krug redovnog obrazovnog programa, krug odgojno-obrazovnog programa i programa socijalnih usluga te sportski krug dvorane. Krugovi predstavljaju zasebne dijelove koji zbog specifičnosti programa moraju biti djelomično odvojeni, ali opet dovoljno blizu da svojim odnosom čine kompaktnu cjelinu.
Status projekta: u provedbi
Ukupna vrijednost projekta: 20,588.000,00 EUR
Osiguravanje prostornih uvjeta za jednosmjensku nastavu – izgradnja, rekonstrukcija, dogradnja i opremanje škola – Nacionalni plan oporavka i otpornosti
U skladu s odlukom o prijelazu na koncept cjelodnevne škole te radi omogućavanja adekvatnih prostornih uvjeta, Krapinsko-zagorska županija je kao osnivač škola pristupila realizaciji zahvata potrebnih za provođenje koncepta.
Prilagodba postojećih struktura zahtijeva različite pristupe svakoj pojedinoj školi kako bi se pripremila dokumentacija za sve osnovne škole koje rade u dvije smjene, kao i dokumentacija za izgradnju školskih sportskih dvorana.
Ukupna vrijednost planiranih projekata je gotovo 100 milijuna eura.
Škole:
PŠ Poznanovec – izgradnja nove zgrade područne škole i pripadajuće školske sportske dvorane – projekt koji u potpunosti financira Krapinsko-zagorska županija.
PŠ Špičkovina – izradnja nove zgrade škole Područne škole Špičkovina projekt koji sufinancirana Krapinsko-zagorska županija.